AME - O carte preferată de majoritatea cititorilor

Importanta sportului in viata adolescentilor

Sportul nu trebuie să lipsească din viaţa nici unui adolescent, deoarece acesta îl ajută să se dezvolte fizic și psihic.
Sportul te face și te menţine sănătos. Acesta este cea mai bună pastilă care sigur o să-și facă efectul în orice situație. Așadar, după părerea mea, toţi dintre noi adolescenţii ar trebui să facem un sport, acesta nu trebuie sa fie neapărat sport de performanţă, dar trebuie să fie facut în așa măsură încât sa ne menţină organismul puternic și sănătos . În prezent mulți dintre noi tinerii neglijăm rolul sportului și ne este lene să depunem puţin efort fizic, fără a ne gândi la viitor și la faptul că o să avem o imunitate foarte scăzută.

Practicarea unui sport ne ajută pe mai multe planuri, nu doar pentru a avea un corp frumos:
*Ne ajută să fim mai inteligenţi - deoarece creierul nostru este stimulat la transportul substanțelor necesare acestuia și, astfel, conexiunile nervoase sunt mult mai sănătoase, deci, performanțele intelectuale cresc.
*Echilibrează activitatea psihică - deoarece ne eliberăm instant de stres prin sport, gândim fără limite și obținem acel echilibru și confort psihic.
*Ne motivează să ne depășim limitele – deoarece întotdeauna trebuie să ne autodepășim, pentru că nu este așa, nu vrem să rămânem la același nivel. Așa că în orice sport evoluția este esențială.
*Ne ajută să avem încredere în noi înșine - deoarece ne ajută să ne depășim limitele, așa că data viitoare vom fi mai buni și vom avea și mai multă încredere în noi. Nu degeaba se spune că repetiția și încrederea este mama succesului.
*Ne ajută în comunicarea cu ceilalți - deoarece odată ce am ajuns într-o echipă prin definiție suntem într-o colectivitate, iar în practicarea unui sport comunicarea este esențială: împărțim opinii cu ceilalți, vedem unde greșește fiecare și ne ajutăm reciproc să creștem.
Fiecăruia dintre noi ne place altceva, de aceea trebuie să ne alegem sportul pe care vrem să- l practicăm în funcție de ceea ce ne place, dar și de abilitățile pe care le avem.

Haideți să enumerăm mai jos câteva dintre sporturi și
să vedem la ce ne ajută fiecare:

* Înotul - Înotul ne ajută enorm în problemele de circulație sau de coloană.
Beneficiile practicării înotului:
• crește rezistența cardio-pulmonară;
• reduce riscul bolilor cardiovasculare;
• dezvoltă majoritatea grupelor musculare;
• întărește ligamentele articulare, prevenind posibilele leziuni;
• îmbunătățește postura corporală;
• dezvoltă flexibilitatea;
• ajută la îmbunătățirea stărilor de anxietate și
ameliorează simptomele de depresie;
• stimulează creșterea și dezvoltarea fizică și psihică;
• îmbunătățește dezvoltarea psihomotorie

Un reprezentant al înotului de performanță în România este Răzvan-Ionuț Florea.

*Handbalul - Handbalul te ajută să-ți menții corpul într-o formă sănătoasă, îmbunătățește agilitatea, flexibilitatea și sistemul cardiovascular al organismului.
Beneficiile practicării handbalului:
• îmbunătățește mușchii brațului și întărește partea superioară a corpului ;
• dezvoltă agilitatea mâinilor și picioarelor, cu schimbări bruște de ritm și direcție necesare ;
• stimulează flexibilitatea corpului ;
• îmbunătățește concentrarea mentală și încrederea în sine ;
• dezvoltă aptitudinile atletice ;
• promovează munca în echipă ;
• crește bunăstarea generală.
O reprezentantă a handbalului de performanță în România este Cristina Neagu.

*Tenisul - Poate fi jucat la orice vârstă și îți permite să faci mișcare în aer liber
Beneficiile practicării tenisului:
• dezvoltarea unor aptitudini de leadership ;
• coordonarea membrelor ;
• fair-play-ul ;
• îmbunătățirea limbii engleze ;
• încrederea în sine ;
• disciplina ;
• dezvoltarea capacității de gândire ;
• întărirea oaselor ;
• echilibrul ;
• dezvoltarea atenției.
Un reprezentant al tenisului de performanță în România este Ilie Năstase .

*Gimnastica - Ajută la dezvoltarea armonioasă a corpului, minții, ajută la socializare, integrare în grup și multe altele
Beneficiile practicării gimnasticii:
• dezvoltarea abilităților cognitive ;
• dezvoltarea forței de bază ;
• dezvoltarea oaselor ;
• creșterea coordonarii ;
• exercițiul, mama învățăturii ;
• îmbunătățește flexibilitatea corpului ;
• dezvoltarea unei poziții corecte a corpului ;
• previne bolile ;
• dezvoltă disciplina ;
• dezvoltarea abilităților sociale ;
• crește stima de sine
O reprezentantă a gimnasticii de performanță în România este Nadia Comăneci .

*Dansul de performanță - Dansul este cea mai frumoasă formă de relaxare și de antrenament, care nu ne ajută doar să ne menținem în formă, ci ne face să fim veseli, fericiți și sănătoși.
Beneficiile practicării dansului:
• elimină stresul și depresia ;
• scade starea de anxietate ;
• îmbunătățește calitatea somnului ;
• tonifierea mușchilor ;
• eliminarea kilogramele în plus ;
• îmbunătățește starea de sănătate ;
• îmbunătățește coordonarea ;
• îți construiești încrederea de sine ;
• starea psihică îți este îmbunătățită ;
• îți menține creierul activ ;
• stimulează memoria.
O reprezentantă a dansului de performanță în România, mai precis balet este Simona Noja.

*Fotbalul - Este un sport de echipă, care implică 11 jucători pe fiecare parte, care își folosesc rapiditatea și abilităţile pentru a înscrie goluri.
Beneficiile practicării fotbalului:
• crește capacitatea aerobă și sănătatea cardiovasculară
• construiește forţa, flexibilitatea și rezistenţa
• crește puterea musculară și osoasă
• dezvoltă coordonarea
• promovează muncă în echipă
• ajută la creșterea abilităţilor în concentrare, persistenţa și auto-disciplină
• poate oferi o oportunitate de a crește încrederea și stimă de sine și de a ajută la reducerea anxietăţii

Un reprezentant al fotbalului de performanță în România este George Hagi.

*Boxul - Boxul este un sport distractiv, care te solicită nu doar fizic, dar și psihic. Ai nevoie de ambiţie, determinare și rezistenţă, iar dacă iubești provocările atunci acesta este sportul ideal pentru tine.
Beneficiile practicării boxului:
• întărește musculatura
• arde grasimile
• îmbunătățește ritmul cardiac
• îţi solicită toţi mușchii corpului
• îți modelează trupul
• elimină stresul
• îți dă încredere în tine
• îți dezvoltă viteza de reacție
Un reprezentant al boxului de performanță în România este Mihai Leu.

Haideți să vedem împreună părerile mai multor tineri de vârstă noastră în legătură cu beneficiile practicării unui sport pentru noi, adolescenții:
„Este foarte bine să faci sport și mai ales la vârstă adolescentei pentru că te dezvoltă atât fizic cât și psihologic. Sportul te disciplinează și mai ales când o faci pentru că îți place" – Denisa
"Făcând orice fel de sport întotdeauna îți formezi o familie, și practici acel sport din plăcere, iar uneori vrei să te detașezi de unele probleme, să uiți de ele atunci când ești la antrenamente, de acele lucruri care de fel îți macină gândurile și te simți mult mai ok după" -Timea
"Practicând un spor stai departe de droguri, alcool și lucruri din acestea care ne dăunează grav sănătății" – Alexia
"Masa musculară este mai dezvoltată și ajută la încurajarea de sine, când vine vorba de concursuri/competiții" – Andreea
"Pai în primul rând te face să ai un corp sănătos, dar aici depinde și de alimentație, iar în al doilea rând îți crește rezistența și ai mai multă energie" – Alex

Parerea unui campion :
„Campionii nu se nasc în sălile de sport. Campionii sunt făcuţi din ceea ce au mai adânc sădit în ei: o dorinţă, un vis, o chemare.” Muhamed Ali

autor : Mariana Gorea