Obșnuim
să judecăm elevii că în ultima perioadă sunt tot mai cuprinși
de telefoane și că își petrec prea mult timp jucându-se. Judecăm
că jocurile acestea online nu sunt decât o sursă de distragere și
divertisment, nimic mai mult. Unii dintre elevii mei mai nou, sunt
foarte prinși în jocul fenomen Among Us.
I-am observat în pauze:
plănuiesc strategii, folosesc logica, se chestionează, ajung să se
suspecteze unul pe celalalt, când și când se mai ceartă. Nu am
putut să nu observ cum mintea lor funcționează într-un mod
fascinant atunci când sunt prinși în mendrele jocului. Agilitatea
cu care tatonează terenul, curiozitatea cu care pun întrebări,
solidaritatea cu care se sfătuiesc cu privire la votul impostorului,
logica și exemplele/ dovezile invocate pentru alegerea facută, sunt
elemente cu adevărat impresionante, care ar putea direcționa
gândirea lor către dezvoltare.
Urmărindu-i cu ochi curioși și
fascinate, m-am întrebat : oare nu cumva aceste jocuri fac mai mult
bine decât rău? Oare nu cumva uităm că în spatele acestor jocuri
există un proces complex care poate să se transmită involuntar
elevilor? Iar exemplul dat, Among Us, este un joc relativ simplist.
Dacă ar fi să discutăm despre jocurile League of Legends și World
of Warcraft ,care pe lângă că dețin o interfață uimitoare (la
rang de arta, dacă ne este permis să spunem asta), sunt înzestrate
cu povești, misiuni diverse și complexe și personaje cel puțin
interesante. Dupa părerea mea, ingredientele perfecte pentru o
aventură menită să antreneze cele mai neașteptate abilități.
Pe
lângă logică, strategie și comunicare , nu putem să neglijăm
factorul…. lingvistic. Bineînțeles că majoritatea jocurilor au
funcțiile, misiunile și dialogurile în limba engleză. Pe lângă
asta, nu este o surpriză că majoritatea jocurilor online dețin
servere prin care jucători din întreaga lume țin legătura. Prin
toate aceste mijloace, elevii sunt puși față în față cu
utilizarea limbii engleze în mod constant. Am întâlnit foarte
mulți elevi/tineri care au recunoscut nonșalant că știu limba
engleză datorită jocurilor online și trebuie să recunoaștem că
este un fenomen pozitiv. Contactul regulat cu limba engleză creează
un limbaj de bază care pas cu pas poate fi îmbunătățit. Este
suficient, pentru un început, ca elevul să observe dialogurile
altor jucători, pentru ca mai apoi să poată participa active în
ele.
Dacă
am sta să mai disecăm polemica, sunt sigură că am mai găsi multe
alte argumente în favoarea jocurilor. Până atunci, bucurați-vă
de joc și nu uitați să luați ce este mai bun din ele!
Iar
pentru restul profesorilor/ părinților, haideți să luăm și noi
ce este mai frumos din elevii care joacă astfel de jocuri!
Le
mulțumesc elevilor din clasa a 10-a B (grupa 2) pentru răbdarea
(însoțită de foarte multă pasiune) de a-mi răspunde la întrebări
și de a mă pune la curent cu noile jocuri!
10
points to Gryffindor!
Prof.
Moldovanu Andreea-Mirela