Jocurile online și de ce ar trebui să lasăm tinerii să se joace în voie

 



Obșnuim să judecăm elevii că în ultima perioadă sunt tot mai cuprinși de telefoane și că își petrec prea mult timp jucându-se. Judecăm că jocurile acestea online nu sunt decât o sursă de distragere și divertisment, nimic mai mult. Unii dintre elevii mei mai nou, sunt foarte prinși în jocul fenomen Among Us. 


 I-am observat în pauze: plănuiesc strategii, folosesc logica, se chestionează, ajung să se suspecteze unul pe celalalt, când și când se mai ceartă. Nu am putut să nu observ cum mintea lor funcționează într-un mod fascinant atunci când sunt prinși în mendrele jocului. Agilitatea cu care tatonează terenul, curiozitatea cu care pun întrebări, solidaritatea cu care se sfătuiesc cu privire la votul impostorului, logica și exemplele/ dovezile invocate pentru alegerea facută, sunt elemente cu adevărat impresionante, care ar putea direcționa gândirea lor către dezvoltare. 


 Urmărindu-i cu ochi curioși și fascinate, m-am întrebat : oare nu cumva aceste jocuri fac mai mult bine decât rău? Oare nu cumva uităm că în spatele acestor jocuri există un proces complex care poate să se transmită involuntar elevilor? Iar exemplul dat, Among Us, este un joc relativ simplist. Dacă ar fi să discutăm despre jocurile League of Legends și World of Warcraft ,care pe lângă că dețin o interfață uimitoare (la rang de arta, dacă ne este permis să spunem asta), sunt înzestrate cu povești, misiuni diverse și complexe și personaje cel puțin interesante. Dupa părerea mea, ingredientele perfecte pentru o aventură menită să antreneze cele mai neașteptate abilități.

Pe lângă logică, strategie și comunicare , nu putem să neglijăm factorul…. lingvistic. Bineînțeles că majoritatea jocurilor au funcțiile, misiunile și dialogurile în limba engleză. Pe lângă asta, nu este o surpriză că majoritatea jocurilor online dețin servere prin care jucători din întreaga lume țin legătura. Prin toate aceste mijloace, elevii sunt puși față în față cu utilizarea limbii engleze în mod constant. Am întâlnit foarte mulți elevi/tineri care au recunoscut nonșalant că știu limba engleză datorită jocurilor online și trebuie să recunoaștem că este un fenomen pozitiv. Contactul regulat cu limba engleză creează un limbaj de bază care pas cu pas poate fi îmbunătățit. Este suficient, pentru un început, ca elevul să observe dialogurile altor jucători, pentru ca mai apoi să poată participa active în ele.

Dacă am sta să mai disecăm polemica, sunt sigură că am mai găsi multe alte argumente în favoarea jocurilor. Până atunci, bucurați-vă de joc și nu uitați să luați ce este mai bun din ele!



Iar pentru restul profesorilor/ părinților, haideți să luăm și noi ce este mai frumos din elevii care joacă astfel de jocuri!

Le mulțumesc elevilor din clasa a 10-a B (grupa 2) pentru răbdarea (însoțită de foarte multă pasiune) de a-mi răspunde la întrebări și de a mă pune la curent cu noile jocuri!

10 points to Gryffindor!

Prof. Moldovanu Andreea-Mirela